OPEN (8:00 tot 18:00)

Nieuws

Wat er niet op zit, kan ook niet stuk (Yaris Hybride)

Wat er niet op zit, kan ook niet stuk (Yaris Hybride) 27-08-2012

Dat een auto geld kost, weet iedereen. Uiteraard de aanschaf. Bedragen die regelmatig terugkeren, zijn bijvoorbeeld de verzekeringskosten. En voor veel automobilisten die geen Yaris Full Hybrid of andere zuinige Toyota rijden de kosten van de wegenbelasting. En dan bestaat er ook nog zoiets als onderhoud. Hier wordt vaak aan voorbij gegaan. Omdat het lastig is deze kosten maandelijks inzichtelijk te maken. Maar wat er niet op zit, kan ook niet stuk. Dus is het goed te weten dat de Yaris Full Hybrid bijvoorbeeld geen startmotor heeft.

Huh? Geen startmotor? Nee, niet nodig. De elektromotor – die toch al aanwezig is – neemt de honneurs waar. Ook de gebruikelijke dynamo en de koppeling zijn in geen velden of wegen te bekennen – een CVT-transmissie is standaard. De V-riemen hebben plaatsgemaakt voor een onderhoudsvrije stalen distributieketting. En doordat de hybride-unit ook voor de remwerking zorgt, gaan de remblokken langer mee dan bij een traditioneel aangedreven auto.

Betrouwbaarste in zijn klasse

En het batterijpakket dan? Voor de betrouwbaarheid hiervan durven we ons hand in het vuur te steken. De Prius is immers al meerdere malen door onafhankelijke instanties uitgeroepen tot de betrouwbaarste auto in zijn klasse. En ook de Europese automobilist vertrouwt volledig op deze Full Hybrid. Je ziet het: behalve een brandstofverbruik van ruim 1 op 28, biedt de Yaris Full Hybrid nog veel meer geldelijke voordelen. Ook op de lange termijn.

 

« terug naar het overzicht