OPEN (8:00 tot 18:00)

Nieuws

Toyota laat 5 nieuwe modellen zien in Geneve

Toyota laat 5 nieuwe modellen zien in Geneve 04-03-2011

Toyota laat 5 nieuwe modellen op de Geneve motorshow zien waaronder de Prius MPV, Yaris Full Hybrid, iQ EV en de nieuwe Celica FT-86. Deze modellen komen aan het eind 2011 begin 2012 op de markt en zullen onze showroom verder aanvullen.

 

 

Voor het eerst downsizing Full Hybrid aandrijflijn Werelddebuut voor Toyota Full Hybrid Yaris Concept

De Full Hybrid Toyota Yaris maakt op de Geneva Motor Show zijn werelddebuut. Hoewel nog als concept gepresenteerd, laat de in Pearl White gespoten Full Hybrid Yaris duidelijk zien hoe het model er bij zijn introductie medio 2012 uit gaat zien: strak gesneden van buiten, moo ie material en van binnen en een slagje groter dan de huidige Yaris.

Dat deze Toyota straks in aanmerking zal komen voor vrijstelling van BPM en MRB en een bijtelling van slechts 14% staat echter vast. Hoewel Toyota nog niets los laat over specificaties, worden wel baanb rekende prestaties beloofd op het gebied van zuinigheid en uitstoot. Het benzineverbruik wordt onder meer gedrukt door de turbulentie te minimaliseren.

Onder meer de scherpe voorspoiler, een geïntegreerde achterspoiler en speciale 18 inch wielen geven de conceptauto niet alleen een krachtig uiterlijk, maar zorgen ook voor een beperkte luchtweerstand.

Verdere uitrol Full Hybrid techniek De Full Hybrid Yaris is de volgende stap van Toyota in de verdere uitrol van haar Full Hybrid techniek binnen het reguliere modellengamma.

De Full Hybrid Yaris zal vanaf 2012 worden geproduceerd in het Franse Valenciennes. Downsizing zonder in te leveren

De aandrijflijn van de Full Hybrid Yaris concept is stevig onder handen genomen om hem compact genoeg te maken voor gebruik in een B-segment auto. Desondanks doet de verfijnde aandrijflijn met standaard CVT automaat geen concessies op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid, prestaties, binnenruimte en bagageruimte.

Zonnecellen zorgen voor airconditioning Het volledige dak van deze Toyota Full Hybrid Yaris Concept is voorzien van speciale, zeer krachtige zonnecellen. Deze leveren genoeg stroom om de airconditioning zelfstandig te laten functioneren, wat het verbruik van de auto verder drukt.

Yaris 2012 Full-Hybrid Van Ekris

Lithium-ion batterij: compacter en lichter Full Hybrid Toyota Prius MPV: 7 zitplaatsen en veel ruimte

Een Full Hybrid aandrijflijn, 7 zitplaatsen en een lithium-ion batterij; de Toyota Prius+ maakt op de Geneva Motor Show een bijzonder debuut. Want nog niet eerder kwam in Europa een auto op de markt die deze drie specificaties samenbracht. De Prius MPV doet daarmee eer aan het sterk innovatieve karakter van de Prius-familie.

De Prius+ maakt in Genève zijn werelddebuut. Hoewel het model verwant is aan de in januari in Detroit gepresenteerde Prius V, onderscheidt deze Prius+ zich op een aantal zaken van zijn voor de Amerikaanse markt bedoelde broer. Zo biedt de Europese versie een derde zitrij én heeft Prius+ standaard een compacter en lichter litium-ion batterijpakket aan boord.

50% méér binnenruimte Zoals de naam al aangeeft, biedt de Prius+ veel (extra) ruimte en flexibiliteit. De leefruimte in de auto groeide ten opzichte van de reguliere Prius met de helft, de stoelen op de tweede zitrij zijn onafhankelijk te verschuiven en in te klappen en de derde zitrij kan in twee gelijke delen worden neergeklapt.

Batterij lichter en compacter Voor Toyota is de Prius+ het eerste volumemodel waarin het een lithium-ion batterij monteert, die ten opzichte van een even krachtige Nikkel-Metaalhydride batterij twee voordelen heeft: hij is lichter van gewicht en neemt minder ruimte in. Die laatste eigenschap stelt Toyota in staat om de batterij tussen de voorstoelen te plaatsen en een derde zitrij te creëren.

Standaard met keuze voor vier rijstanden Net als alle andere Full Hybrids van Toyota kan ook de Prius MPV in vier verschillende standen worden gereden. Volledig elektrisch (EV) – en dus zonder verbruik van brandstof en zonder uitlaatgassen, in een spaarzame ECO modus, een krachtiger POWER modus of in een normale rijstand.

Toyota Prius MPV plus 2012 Van Ekris

Conceptcar op Genève belooft dynamiek en bergen rijplezier Met de FT-86 keert Toyota terug in het sportsegment

De Toyota FT-86 rijdt medio volgend jaar de showroom in. Vanaf dinsdag 1 maart staat ‘ie als concept FT-86 II op de Geneva Motor Show. De auto is méér dan een sportauto. Het is een duidelijk statement van Toyota: we maken onze passie voor auto’s zichtbaar!

Met zijn relatief lange motorkap, hoge taillelijn en ver naar achteren geplaatste cabine brengt de FT-86 II een hommage aan de roemruchte sportauto’s van Toyota als de Toyota 2000 GT, Celica, Supra en MR2. Hoewel de FT-86 II op Genève nog in de conceptfase verkeert, geeft het model een zeer krachtig beeld hoe de uiteindelijke sportauto er over een paar maanden uit zal zien.

Rijden wordt weer een feest De achterwiel aangedreven auto is ontworpen om de bestuurder maximaal rijplezier te geven. Hij zal scherp reageren op ook maar de kleinste voet- of handbewegingen van de bestuurder. Versnellen, remmen en sturen moet net als in de Toyota sportauto’s van weleer een feest zijn. De FT-86 II is daarmee een auto waarmee je allereerst vanuit je passie wilt rijden, en niet alleen omdat je moet.

F1-technologie De FT-86 is ontworpen door Toyota’s European Design Development centre, ED2. De kracht en schoonheid van het koetswerk werd door ED2 gekoppeld aan functie en aerodynamica, gebaseerd op F1-technologie. Het resultaat is een gedrongen, gespierde sportauto van nog geen 4,24 meter lang, bijna 1,80 meter breed en slechts 1,27 meter hoog. De wielbasis meet 2,57 meter en maakt de auto wendbaar.

Lichtgewicht hoogtoerige motor In plaats van te kiezen voor een grote, zware motor, besloot Toyota de FT-86 II te voorzien van een lichtgewicht, hoogtoerige boxermotor. Voor de transmissie vertrouwt Toyota op een lichtgewicht en compacte handgeschakelde 6-versnellingsbak. De aandrijflijn helpt daardoor mee aan een gunstige vermogens/gewichtsverhouding. En omdat zowel de aandrijflijn als de bestuurder zo ver mogelijk achter de vooras zijn geplaatst, heeft de FT-86 II een uitstekende balans, waardoor de auto niet alleen agiel rijdt, maar ook op hoge snelheden strak blijft sturen en vertrouwenwekkend aanvoelt.

2012 FT-86 Celica Toyota Van Ekris

De Europese verkoop van Toyota’s nieuwe sportauto start medio 2012.

 

 

 

 

 

« terug naar het overzicht