Nieuws
Drukte in de werkplaats door Corona en vakanties
02-10-2021Wij merken dat het drukker dan gewoonlijk is met Toyota onderhoud in onze werkplaatsen. Door Corona gaan veel klanten met de auto op vakantie i.p.v. met het vliegtuig dit zorgt voor een onverwachte piek. Naast deze verandering zien wij ook dat veel klanten de winterbanden willen monteren. Verder hebben wij ook te maken met de wereldwijde tekorten als het gaat om elektronica. Hierdoor zijn veel onderdelen in backorder waardoor klanten helaas lang moeten wachten. Op het gebied van nieuwe Toyota's hebben wij deze maanden te maken met een massale uitlevering. Kortom vele onverwachte omstandigheden die er voor zorgen dat de planning oploopt. Gelukkig hebben wij extra monteurs kunnen vinden maar het blijft onverwacht druk en daarbij is rekening te houden met 5 to 6 weken. Plan daarom uw APK of onderhoud tijdig in.
Wij zijn nog opzoek naar geschikte monteur. Weet u iemand? Tips zijn welkom. Zie onze vacatures.
Het is druk bij Van Ekris voor Toyota onderhoud en -reparatie. In aanloop naar de vakantie kampen onze bedrijven met een ''ongewone drukte''. Ook concurrenten en brancheorganisatie Bovag merken grotere belangstelling vlak voor de zomervakantie maar nu ook voor de najaars vakantie. Ondanks dat vele klanten minder rijden voor hun werk is dat nu niet te merken. Ook de tekorten in onderdelen en elektronica werken niet meer aan deze wachttijden.
Brancheorganisatie Bovag ontving nog geen signalen van een algehele drukte bij garages, maar meldt na het benaderen van enkele autodealers in de regio Utrecht dat daar sprake is van veel lastminute-aanvragen. "Mensen besluiten dit jaar op het laatste moment nog om weg te gaan. Dat maakt het lastig om de afspraken in te plannen", zegt een woordvoerder. "Bij een filiaal ging het om een wachttijd van vijf weken, normaal is dat twee weken."
Extra krachten bij Van Ekris
Plan tijdig je onderhoud want ook bij ons komen wij niet onder deze piek uit. Onze wachttijden zijn iets opgelopen maar wij kunnen onze klanten nog goed bedienen. Wij kunnen bijvoorbeeld ook kijken of het onderhoud uit te voeren is bij een ander filiaal bij ons zodat je net even sneller aan de beurt bent. Ook de inzet van extra monteurs heeft gezorgd dat wij de wachttijden konden beperken. Maar nogmaals plan tijdig het onderhoud in want 5 tot 6 weken is geen uitzondering meer.