Maarssen: 0346-557000 | Mijdrecht: 0297-230350 | OPEN (10:00 tot 16:00)

Voor de beste Toyota Prius occasions bent u bij Toyota dealer Van Ekris aan het juiste adres. Wij hebben een ruime voorraad Prius occasions die wij speciaal inkopen. Elke Prius occasion wordt door ons uitvoerig gecontroleerd o.a. op rijgedrag, hybride systeem en slijtage onderdelen. Al onze Toyota Prius occasions zijn goed onderhouden, historie is bekend en worden geleverd met NAP label. Echte Toyota Prius dealer occasions vind u bij Toyota dealer Van Ekris.

 

Meer weten over de voordelen en feiten? Kijk onderaan deze pagina.

26 Toyota Prius occasions gevonden!

1.5 VVT-I Business Navigatie, Bluetooth

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2004
Km stand:159.914 km
Kleur:Grijs
Extra's:Navigatiesysteem
€ 5.200,-
Bekijk occasion

1.5 VVT-I Business, Navigatie, JBL, Audio, Cruise Control

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2004
Km stand:141.954 km
Kleur:Zilver
Extra's:Navigatiesysteem
€ 6.246,-
Bekijk occasion

1.5 VVT-I TECH EDITION Navi , Leer, Parkeercamera

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2008
Km stand:176.148 km
Kleur:Blauw
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 7.200,-
Bekijk occasion

1.5 VVT-I Tech, 1ste eigenaar, Lage Km!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2008
Km stand:51.371 km
Kleur:Zwart
Extra's:1e Eigenaar, 100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 8.756,-
Bekijk occasion

1.8 ASPIRATION Parkeersensoren, Fietsendragerbeugel

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2010
Km stand:169.892 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar
€ 9.350,-
Bekijk occasion

1.8 COMFORT, Fietsendrager beugel

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2011
Km stand:68.737 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar
€ 12.301,-
Bekijk occasion

1.8 Business, Leder, 17 inch, Navi, 1ste eigenaar!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2013
Km stand:144.779 km
Kleur:Wit
Extra's:1e Eigenaar, 100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 13.199,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE BUSINESS Leer, NAVI

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2012
Km stand:145.359 km
Kleur:Grijs
Extra's:Navigatiesysteem
€ 14.249,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE BUSINESS, Navi, Leer, Solarroof

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2011
Km stand:98.939 km
Kleur:Zwart
€ 14.800,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 DYNAMIC BUSINESS 96G, Navi, Leer, 1e eigenaar

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2013
Km stand:171.301 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, Navigatiesysteem
€ 16.296,-
Bekijk occasion

1.8 PLUG-IN DYNAMIC BUSINESS 0% bijtelling, Navi

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2012
Km stand:96.421 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 17.300,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 Hybrid Dynamic, Navi, Adap-Cruise control

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2012
Km stand:105.089 km
Kleur:Blauw
Extra's:1e Eigenaar, 100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 17.345,-
Bekijk occasion

1.8 BUSINESS Navigatie, Half leder, Camera, extra winterbanden set

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2013
Km stand:66.537 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE
€ 17.345,-
Bekijk occasion

1.8 Business, Navi Spoilerpack, Uniek!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2014
Km stand:39.980 km
Kleur:Rood
Extra's:100% Dealer Onderhouden, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 20.846,-
Bekijk occasion

1.8 PLUG-IN Executive, Zeer unieke uitvoering! 0% Bijtelling

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2012
Km stand:84.755 km
Kleur:Blauw
Extra's:1e Eigenaar, 100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 21.300,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 DYNAMIC BUSINESS, Leer, NAVI, 17 inch lm velgen .

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2014
Km stand:71.212 km
Kleur:Wit
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 25.050,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 DYNAMIC BUSINESS Leer, NAVI, 17 inch lm velgen .

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2014
Km stand:53.634 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 25.296,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 DYNAMIC BUSINESS, Leer, 17 inch, BTW .

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2014
Km stand:57.105 km
Kleur:Blauw
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 25.296,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 Dynamic Business Leer, Navi, 17 inch lm velgen

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2014
Km stand:33.686 km
Kleur:Wit
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 25.950,-
Bekijk occasion

1.8 DARK EDITION Stoelverwarming, Direct Rijden! 10 x uit voorraad leverbaar,

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:2.339 km
Kleur:Zwart
€ 32.040,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Business Plus Navigatie, Panoramadak, 7 pers. .

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2016
Km stand:12.342 km
Kleur:Grijs
Extra's:Navigatiesysteem
€ 32.046,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Business Plus Navi, NIEUW! Direct leverbaar! .

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:15 km
Kleur:Zilver
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 35.218,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE Hybrid, leder, Navi, Chroompakket .

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2016
Km stand:13.100 km
Kleur:Blauw
Extra's:Navigatiesysteem
€ 35.359,-
Bekijk occasion

1.8 Executive, NAVI, Leer 2000 euro voordeel, direct rijden

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:2 km
Kleur:Grijs
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 35.855,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Aspiration direct leverbaar

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:1 km
Kleur:Zwart
Extra's:1e Eigenaar
€ 35.975,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Aspiration Direct leverbaar NIEUW

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:1 km
Kleur:Zwart
Extra's:1e Eigenaar
€ 35.975,-
Bekijk occasion

 ______________________________________________________________________________________________________________________

Waarom een gebruikte Toyota Prius?

Betaalbaar

  • De Prius 2 en 3 zijn vrijgesteld van BPM belasting. De Prius generatie 4 heeft een zeer lage BPM. Dit resulteert in een gunstige 2e hands aanschafprijs.
  • De Prius is superzuinig met z'n verbruik van 1 op 23 (Conform ECE-norm) en de Prius 4 zelf 1 op 30.
  • De onderhoudskosten van een Prius zijn laag. De Prius heeft vele onderhoudsvrije componenten en is niet voorzien van een startmotor, dynamo, koppeling en distributieriem. Doordat de remenergie wordt teruggewonnen gaan de remblokken veel langer mee (tot wel 200.000 km)
  • Zeer hoge kwaliteit waardoor er veel minder onderdelen kapot gaan dan de gemiddelde auto. 

 Bewezen betrouwbaarheid

  • De batterij van de Prius is ontworpen om een autoleven lang mee te gaan.
  • Prius meest betrouwbare auto in de USA 2016
  • Inmiddels zijn er ruim 7 miljoen hybrides verkocht.
  • Prius als Taxi met meer dan 1 miljoen kilometers in elke grote stad. 
  • Na 100.000 km in Prius 3 geen krimp (Autoweek klokje rond)
  • Na 200.00 km in een Prius generatie 1 nog niets aan de hand (Autoweek klokje rond)
  • Sinds de introductie van de Prius in 2000 zijn er geen batterijen vervangen omdat ze versleten waren.
  • De Prius heeft 3 jaar overall garantie (tot 100.000 km) en maar liefst 5 jaar (tot 100.000 km) garantie op het Full Hybrid Systeem (inclusief de batterij)
  • Toyota maakt al hybrides vanaf 1997.
  • De Prius is op de 2e plaats geeindigd in het onderzoek van de consumentenbond naar de meest betrouwbare auto.
  • Duitse TUV test: Toyota Prius minste mankementen van alle auto's
  • Mocht de batterij bijvoorbeeld als gevolg van een aanrijding buiten de garantie vervangen moeten worden, dan zijn de kosten te overzien: vanaf € 800,- kunnen wij een battery repareren. Spook verhalen dat een accu €5.000,- km, €10.000,- of zelf meer aan Euro gaat kosten zijn onzin. 

Duurzaam

  • Met de lage CO2 uitstoot van 104 gram/km levert u een belangrijke bijdrage aan een beter milieu. Goed voor u en de volgende generaties.
  • Op het moment dat u, bijvoorbeeld in de file of tijdens stadsverkeer, volledig elektrisch rijdt, is de uitstoot nul.
  • De Prius wordt gefabriceerd volgens het duurzaam Toyota Production System (TPS) waarin sinds 2001 een reductie van het energieverbruik per auto van 37% is gerealiseerd.
  • Aan het einde van zijn levenscyclus is een Prius 95% recyclebaar.
  • Taxi-Prius'en bekend met meer dan 1.000.000 km en 500.000 km op de teller
  • In Nederland rijden al meer dan 100.000 Full Hybrid Toyota's rond.
  • Wederom ook in 2012 is de gebruikte Prius een uitstekende occasion 
  • Prius Green Car of the year 2016

Prijswinnende klanttevredenheid - Meer dan een miljoen eigenaren  

Het bovenstaande is gebaseerd op de Prius 2, 3 en 4 model jaren.

 

Wat vindt de Wegenwacht van een Toyota Prius occasion?

Ondanks de bijzondere techniek, is de Prius minstens even betrouwbaar als andere Toyota’s. Dat wil nogal wat zeggen. Er is bij de wegenwacht geen enkel typisch Prius-euvel bekend.

Bij normaal onderhoud biedt een gebruikte Prius een probleemloze, zeer lange levensduur. Zelfs vernieuwing van het accupakket voor het hybride-systeem is tot nu toe vrijwel nooit voorgekomen. Mocht dat toch ooit nodig zijn, dan liggen de kosten van vervanging rond de €1800, maar daarna kan de Prius er ook weer jaren tegen. Bron:
ANWB Prius occasion test

ANWB occasion test Toyota Prius (2003 - 2009)

In het kort
- Zeer laag brandstofverbruik
- Betrouwbaar
- Ruime gezinsauto
- Opmerkelijke vormgeving

Als geen ander gaat de tweede generatie van de Toyota Prius de geschiedenisboeken in als de auto die bij uitstek het hybride-tijdperk heeft gestart. Mede door fiscale maatregelen is de Prius bij ons heel populair geworden, de waardering als occasion startte trager. Filmpje ANWB Toyota Prius occasion test

Waar praten we over?

De eerste Prius stamt al uit 1998. Het duurde even voordat die naar Europa kwam, maar pas met deze tweede generatie kwam de verkoop echt op gang. Deze Prius is een vierpersoons vijfdeurs hatchback en daarmee is die als gezinsauto gewoon bruikbaar als iedere andere auto. Het idee achter hybride-techniek is al heel oud, maar Toyota is het eerste merk dat het grootschalig en succesvol in productie heeft genomen. Naast een speciaal voor dit doel ontwikkelde benzinemotor is er een sterke elektromotor en een accupakket. In een full hybrid als de Prius kunnen beide motoren de auto onafhankelijk of samen aandrijven. De elektromotor neemt daarbij de aandrijving over als de benzinemotor niet efficiënt is, bijvoorbeeld bij wegrijden uit stilstand. Daardoor is een stationair draaiende motor ook niet meer nodig. Tijdens afremmen of eventueel onder het rijden laadt de auto zelf de accu’s weer op. Die techniek leidt vooral onder lastige omstandigheden, zoals in de file of in stadsverkeer, tot een spectaculaire verlaging van het brandstofverbruik. De tweede generatie is in 2009 vervangen door een derde, opnieuw sterk verbeterde versie.

Uitvoeringen en varianten

Technisch is er maar één variant van deze Prius. De 1,5 liter viercilinder levert 57 kW/77 pk, de elektromotor 50 kW/68 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een ingenieuze constant variabele transmissie, dus een Prius heeft standaard een automaat. In 2006 was er een minimale facelift. Daarbij bleef de techniek ongemoeid, maar er waren voortaan drie uitvoeringen, Comfort, Tech en Business. De Comfort is de eerdere, verder naamloze uitvoering, Tech en Business hebben onder meer navigatie en sleutelloze bediening.

De Toyota Prius als occasion

De eerste Priussen van dit model die als occasion op de markt kwamen, werden vaak veel te duur aangeboden. De Prius was inmiddels vrij van wegenbelasting, maar de aanbieders vermenigvuldigden dat jaarlijkse voordeel een aantal malen en telden het bij de vraagprijs. Veel Priussen waren dus onredelijk duur, juist bij Toyota-dealers zijn de prijzen voor gebruikte Priussen altijd redelijk geweest. De restwaardes zijn wel flink gedaald, want er kwam steeds meer aanbod en de vraag bleef daarbij flink achter. Nu zijn we zover dat ook particuliere kopers doordrongen worden van de bijzondere kwaliteiten van de Prius. Een nette Prius voor een goede prijs is nu een prima investering en een auto met heel lage gebruikskosten.

De proefrit

Hèt sterke punt van de Prius is het lage brandstofverbruik. Afhankelijk van de wijze waarop de auto wordt gebruikt, kom je uit tussen 1 op 16 en 1 op 20. Verder valt direct op hoe gemakkelijk de Prius is te rijden, ondanks de bijzondere en gecompliceerde techniek. Gasgeven, remmen, sturen, dat is het wel zo’n beetje. Spannend om te rijden is de Prius daarmee niet, daarin zit de kracht van het model niet. De besturing is een beetje doods, maar de wegligging is prima. Daarnaast is de Prius ook best comfortabel, mede omdat het geluidsniveau bijzonder laag is.

 

Bron: ANWB feb 2011

 

Het resultaat van ruim tien jaar vernuft

In 1997 stond de eerste hybride van Toyota in de showroom. Inmiddels is de technologie verder verfijnd en levert een hybride auto indrukwekkende prestaties. Naast een zuinige benzinemotor heeft een hybride auto een krachtige elektromotor. Deze put z’n vermogen uit een batterijpakket. Dit pakket wordt voortdurend bijgeladen door energie die door de hybride auto wordt teruggewonnen, bijvoorbeeld tijdens het remmen. En de besturingsunit zorgt ervoor dat alle kracht precies op de goede manier wordt verdeeld. Ingewikkeld? Absoluut. Maar bij Toyota werkt het allemaal zo verfijnd, dat je er eigenlijk nauwelijks iets van merkt.

De auto die z’n eigen energie opwekt

In een hybride auto hoef je minder vaak te stoppen bij de benzinepomp. Gewoon, omdat zo’n auto z’n eigen brandstof maakt. Geen benzine natuurlijk, maar elektriciteit. Die wordt onder andere gewonnen uit de energie die in ‘gewone’ auto’s verloren gaat. Stroom die wordt opgeslagen in een speciaal batterijpakket. En gebruikt wanneer de auto erom vraagt. Helemaal automatisch, zonder dat je er als bestuurder omkijken naar hebt. Geniaal? Meer dan twee miljoen verkochte exemplaren van de Prius geven daarop het antwoord…