Maarssen: 0346-557000 | Mijdrecht: 0297-230350 | GESLOTEN - morgen open vanaf: 8:00 uur

Van Ekris: de Prius occasion specialist van Nederland

Verstandig dat u kiest voor een Toyota hybride occasion bij Toyota Van Ekris. Hybride is namelijk niet alleen heel duurzaam, maar ook goed voor uw portemonnee en heel betrouwbaar. Het beste is wel om een hybride occasion aan te schaff en bij een echte specialist. Een Prius vraagt om speciale know how en kennis. Mensen met verstand van zaken en met passie voor Hybride. U zit dan goed bij Van Ekris.

• Dealer van de eerst verkochte Prius van Nederland in 2000
• Speciale hybride monteurs getraind door Toyota Nederland
• Meeste Prius occasions van Nederland onder 1 dak

Waarom u verder moet kiezen voor een Prius bij Van Ekris?

• De eerste Toyota Prius specialist in Nederland. Sinds 2000
• Van Ekris hybrid Centre - alle onze monteurs zijn specialisten
• Scherpe financiering
• GRATIS voordeelpas van € 225,-
• Van alle Prius occasions is de historie bekend
• Ze worden geleverd met NAP label
• Levenslange garantie op accu mogelijk, tot 400.000 km.
• Wij lezen het motor management ECU uit en verhelpen alle openstaande recalls

Duurzaam
• Geen stekker nodig om op te laden
• Zeer lage CO2 uitstoot vanaf 70 gram
• Elke Prius is voor 95% recyclebaar
• Uitstoot als elektrische gereden wordt is nul
• Zeer zuinig gebruik bij alle modellen. 
• Remenergie wordt terug gewonnen. Remblokken en
-schijven gaan hierdoor veel langer mee
• Zo’n 10 miljoen hybride auto’s Toyota bespaarden tot nu
toe zo’n 77 miljoen ton CO2 en de brandstofbesparing
bedroeg daarmee circa 29 miljard liter
• De eerste én enige auto die maximaal scoort in de
nieuwe, strengere EcoTest van ADAC
• Geen startmotor, koppeling dus geen vervanging.

Betaalbaar
• Lage onderhoudskosten door gebruik van veel onderhoudsvrije
onderdelen
• Geen onderhoud nodig aan o.a. dynamo, startmotor en
koppeling; een Prius heeft ze eenvoudig weg niet
• Onderhoud bij de echte Prius specialist zorgt voor extra
besparing op reparatie en onderhoud
• Onderhoud is voordeliger dan bij traditionele benzine of
diesel auto's
• Zeer zuinig gebruik van tot wel 1 op 30 (t4) 1 op 24 (t3)
•Als marktleider in hybride ontwerpt en produceert

•Toyota accu’s die een leven lang mee gaan
•Er zijn sinds de introductie van de Prius nog geen accu’s
vervangen door slijtage

   

Meer weten over de voordelen en feiten? Kijk onderaan deze pagina.

19 Toyota Prius occasions gevonden!

1.5 VVT-I

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2006
Km stand:252.409 km
Kleur:Grijs
Extra's:HYBRIDE GARANTIE
€ 5.699,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE Leer, JBL Soundsystem, fietsendragerhaak

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2009
Km stand:206.130 km
Kleur:Grijs
Extra's:Navigatiesysteem
€ 9.899,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE, Solarroof, Leer, Fietsendragerbeugel voorbereiding

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2010
Km stand:164.695 km
Kleur:Grijs
Extra's:HYBRIDE GARANTIE
€ 11.999,-
Bekijk occasion

1.8 Dynamic, Navi, Camera, Lage Km!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2009
Km stand:53.987 km
Kleur:Zilver
Extra's:100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 13.349,-
Bekijk occasion

1.8 COMFORT, Navigatie, Cruise controle

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2012
Km stand:57.133 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar
€ 15.249,-
Bekijk occasion

1.8 HSD Comfort Business Pack, Navi, Cruise

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2014
Km stand:97.071 km
Kleur:Wit
Extra's:100% Dealer Onderhouden, Navigatiesysteem
€ 15.994,-
Bekijk occasion

1.8 BUSINESS Navigatie, Half leder, Camera, extra winterbanden set

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2013
Km stand:66.537 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 17.744,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 ASPIRATION Navigatie, Panoramadak, 1e eigenaar

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2013
Km stand:98.395 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, Navigatiesysteem
€ 17.899,-
Bekijk occasion

Wagon 1.8 DYNAMIC BUSINESS, Leer, NAVI, 17 inch lm velgen

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2014
Km stand:71.212 km
Kleur:Wit
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 25.258,-
Bekijk occasion

1.8 EXECUTIVE Hybrid, leder, Navi, Chroompakket .

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2016
Km stand:18.100 km
Kleur:Blauw
Extra's:1e Eigenaar, 100% Dealer Onderhouden, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 31.500,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Business Plus Navigatie, Panoramadak, 7 pers.

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2016
Km stand:22.342 km
Kleur:Grijs
Extra's:1e Eigenaar, HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 31.645,-
Bekijk occasion

1.8 Dynamic, Camera, Safety Sense, Voordeel!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:10 km
Kleur:Wit
Extra's:HYBRIDE GARANTIE
€ 31.998,-
Bekijk occasion

1.8 Dynamic,Cruise Control, Safety Sense,Camera, Snel Leverbaar!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:10 km
Kleur:Blauw
Extra's:HYBRIDE GARANTIE
€ 31.998,-
Bekijk occasion

1.8 HSD Dark Edition, Nieuw, Voordeel, Direct leverbaar!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:15 km
Kleur:Zwart
Extra's:HYBRIDE GARANTIE
€ 32.188,-
Bekijk occasion

1.8 Executive, NAVI, Leer 2000 euro voordeel, direct rijden

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:2 km
Kleur:Grijs
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 35.256,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Aspiration Direct leverbaar NIEUW

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:1 km
Kleur:Zwart
Extra's:1e Eigenaar
€ 35.376,-
Bekijk occasion

+ 1.8 Aspiration direct leverbaar NIEUW

Locatie:Toyota Van Ekris Maarssen
Bouwjaar:2017
Km stand:1 km
Kleur:Zwart
Extra's:1e Eigenaar
€ 35.975,-
Bekijk occasion

1.8 Executive, Camera Leder, JBL Audio, Parkeersensoren

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:10 km
Kleur:Grijs
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 35.998,-
Bekijk occasion

1.8 Executive, Leder, Navi, VOORDEEL!

Locatie:Toyota Van Ekris Mijdrecht
Bouwjaar:2017
Km stand:10 km
Kleur:Zilver
Extra's:HYBRIDE GARANTIE, Navigatiesysteem
€ 35.998,-
Bekijk occasion

 ______________________________________________________________________________________________________________________

Waarom een gebruikte Toyota Prius?

Betaalbaar

  • De Prius 2 en 3 zijn vrijgesteld van BPM belasting. De Prius generatie 4 heeft een zeer lage BPM. Dit resulteert in een gunstige 2e hands aanschafprijs.
  • De Prius is superzuinig met z'n verbruik van 1 op 23 (Conform ECE-norm) en de Prius 4 zelf 1 op 30.
  • De onderhoudskosten van een Prius zijn laag. De Prius heeft vele onderhoudsvrije componenten en is niet voorzien van een startmotor, dynamo, koppeling en distributieriem. Doordat de remenergie wordt teruggewonnen gaan de remblokken veel langer mee (tot wel 200.000 km)
  • Zeer hoge kwaliteit waardoor er veel minder onderdelen kapot gaan dan de gemiddelde auto. 

 Bewezen betrouwbaarheid

  • De batterij van de Prius is ontworpen om een autoleven lang mee te gaan.
  • Prius meest betrouwbare auto in de USA 2016
  • Inmiddels zijn er ruim 7 miljoen hybrides verkocht.
  • Prius als Taxi met meer dan 1 miljoen kilometers in elke grote stad. 
  • Na 100.000 km in Prius 3 geen krimp (Autoweek klokje rond)
  • Na 200.00 km in een Prius generatie 1 nog niets aan de hand (Autoweek klokje rond)
  • Sinds de introductie van de Prius in 2000 zijn er geen batterijen vervangen omdat ze versleten waren.
  • De Prius heeft 3 jaar overall garantie (tot 100.000 km) en maar liefst 5 jaar (tot 100.000 km) garantie op het Full Hybrid Systeem (inclusief de batterij)
  • Toyota maakt al hybrides vanaf 1997.
  • De Prius is op de 2e plaats geeindigd in het onderzoek van de consumentenbond naar de meest betrouwbare auto.
  • Duitse TUV test: Toyota Prius minste mankementen van alle auto's
  • Mocht de batterij bijvoorbeeld als gevolg van een aanrijding buiten de garantie vervangen moeten worden, dan zijn de kosten te overzien: vanaf € 800,- kunnen wij een battery repareren. Spook verhalen dat een accu €5.000,- km, €10.000,- of zelf meer aan Euro gaat kosten zijn onzin. 

Duurzaam

  • Met de lage CO2 uitstoot van 104 gram/km levert u een belangrijke bijdrage aan een beter milieu. Goed voor u en de volgende generaties.
  • Op het moment dat u, bijvoorbeeld in de file of tijdens stadsverkeer, volledig elektrisch rijdt, is de uitstoot nul.
  • De Prius wordt gefabriceerd volgens het duurzaam Toyota Production System (TPS) waarin sinds 2001 een reductie van het energieverbruik per auto van 37% is gerealiseerd.
  • Aan het einde van zijn levenscyclus is een Prius 95% recyclebaar.
  • Taxi-Prius'en bekend met meer dan 1.000.000 km en 500.000 km op de teller
  • In Nederland rijden al meer dan 100.000 Full Hybrid Toyota's rond.
  • Wederom ook in 2012 is de gebruikte Prius een uitstekende occasion 
  • Prius Green Car of the year 2016

Prijswinnende klanttevredenheid - Meer dan een miljoen eigenaren  

Het bovenstaande is gebaseerd op de Prius 2, 3 en 4 model jaren.

Wat vindt de Wegenwacht van een Toyota Prius occasion?

Ondanks de bijzondere techniek, is de Prius minstens even betrouwbaar als andere Toyota’s. Dat wil nogal wat zeggen. Er is bij de wegenwacht geen enkel typisch Prius-euvel bekend.

Bij normaal onderhoud biedt een gebruikte Prius een probleemloze, zeer lange levensduur. Zelfs vernieuwing van het accupakket voor het hybride-systeem is tot nu toe vrijwel nooit voorgekomen. Mocht dat toch ooit nodig zijn, dan liggen de kosten van vervanging rond de €1800, maar daarna kan de Prius er ook weer jaren tegen. Bron:
ANWB Prius occasion test

ANWB occasion test Toyota Prius (2003 - 2009)

In het kort
- Zeer laag brandstofverbruik
- Betrouwbaar
- Ruime gezinsauto
- Opmerkelijke vormgeving

Als geen ander gaat de tweede generatie van de Toyota Prius de geschiedenisboeken in als de auto die bij uitstek het hybride-tijdperk heeft gestart. Mede door fiscale maatregelen is de Prius bij ons heel populair geworden, de waardering als occasion startte trager. Filmpje ANWB Toyota Prius occasion test

Waar praten we over?

De eerste Prius stamt al uit 1998. Het duurde even voordat die naar Europa kwam, maar pas met deze tweede generatie kwam de verkoop echt op gang. Deze Prius is een vierpersoons vijfdeurs hatchback en daarmee is die als gezinsauto gewoon bruikbaar als iedere andere auto. Het idee achter hybride-techniek is al heel oud, maar Toyota is het eerste merk dat het grootschalig en succesvol in productie heeft genomen. Naast een speciaal voor dit doel ontwikkelde benzinemotor is er een sterke elektromotor en een accupakket. In een full hybrid als de Prius kunnen beide motoren de auto onafhankelijk of samen aandrijven. De elektromotor neemt daarbij de aandrijving over als de benzinemotor niet efficiënt is, bijvoorbeeld bij wegrijden uit stilstand. Daardoor is een stationair draaiende motor ook niet meer nodig. Tijdens afremmen of eventueel onder het rijden laadt de auto zelf de accu’s weer op. Die techniek leidt vooral onder lastige omstandigheden, zoals in de file of in stadsverkeer, tot een spectaculaire verlaging van het brandstofverbruik. De tweede generatie is in 2009 vervangen door een derde, opnieuw sterk verbeterde versie.

Uitvoeringen en varianten

Technisch is er maar één variant van deze Prius. De 1,5 liter viercilinder levert 57 kW/77 pk, de elektromotor 50 kW/68 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een ingenieuze constant variabele transmissie, dus een Prius heeft standaard een automaat. In 2006 was er een minimale facelift. Daarbij bleef de techniek ongemoeid, maar er waren voortaan drie uitvoeringen, Comfort, Tech en Business. De Comfort is de eerdere, verder naamloze uitvoering, Tech en Business hebben onder meer navigatie en sleutelloze bediening.

De Toyota Prius als occasion

De eerste Priussen van dit model die als occasion op de markt kwamen, werden vaak veel te duur aangeboden. De Prius was inmiddels vrij van wegenbelasting, maar de aanbieders vermenigvuldigden dat jaarlijkse voordeel een aantal malen en telden het bij de vraagprijs. Veel Priussen waren dus onredelijk duur, juist bij Toyota-dealers zijn de prijzen voor gebruikte Priussen altijd redelijk geweest. De restwaardes zijn wel flink gedaald, want er kwam steeds meer aanbod en de vraag bleef daarbij flink achter. Nu zijn we zover dat ook particuliere kopers doordrongen worden van de bijzondere kwaliteiten van de Prius. Een nette Prius voor een goede prijs is nu een prima investering en een auto met heel lage gebruikskosten.

De proefrit

Hèt sterke punt van de Prius is het lage brandstofverbruik. Afhankelijk van de wijze waarop de auto wordt gebruikt, kom je uit tussen 1 op 16 en 1 op 20. Verder valt direct op hoe gemakkelijk de Prius is te rijden, ondanks de bijzondere en gecompliceerde techniek. Gasgeven, remmen, sturen, dat is het wel zo’n beetje. Spannend om te rijden is de Prius daarmee niet, daarin zit de kracht van het model niet. De besturing is een beetje doods, maar de wegligging is prima. Daarnaast is de Prius ook best comfortabel, mede omdat het geluidsniveau bijzonder laag is.

 

Bron: ANWB feb 2011

 

Het resultaat van ruim tien jaar vernuft

In 1997 stond de eerste hybride van Toyota in de showroom. Inmiddels is de technologie verder verfijnd en levert een hybride auto indrukwekkende prestaties. Naast een zuinige benzinemotor heeft een hybride auto een krachtige elektromotor. Deze put z’n vermogen uit een batterijpakket. Dit pakket wordt voortdurend bijgeladen door energie die door de hybride auto wordt teruggewonnen, bijvoorbeeld tijdens het remmen. En de besturingsunit zorgt ervoor dat alle kracht precies op de goede manier wordt verdeeld. Ingewikkeld? Absoluut. Maar bij Toyota werkt het allemaal zo verfijnd, dat je er eigenlijk nauwelijks iets van merkt.

De auto die z’n eigen energie opwekt

In een hybride auto hoef je minder vaak te stoppen bij de benzinepomp. Gewoon, omdat zo’n auto z’n eigen brandstof maakt. Geen benzine natuurlijk, maar elektriciteit. Die wordt onder andere gewonnen uit de energie die in ‘gewone’ auto’s verloren gaat. Stroom die wordt opgeslagen in een speciaal batterijpakket. En gebruikt wanneer de auto erom vraagt. Helemaal automatisch, zonder dat je er als bestuurder omkijken naar hebt. Geniaal? Meer dan twee miljoen verkochte exemplaren van de Prius geven daarop het antwoord…